emorze.pl
www.emorze.pl Łeba - www.emorze.pl Łeba - www.emorze.pl Ustka - www.emorze.pl Ustka - www.emorze.pl Darłowo - www.emorze.pl Darłowo - www.emorze.pl Krynica Morska - www.emorze.pl Krynica Morska - www.emorze.pl Hel - www.emorze.pl Hel - www.emorze.pl Jurata - www.emorze.pl Jurata - www.emorze.pl Jastarnia - www.emorze.pl Jastarnia - www.emorze.pl Władysławowo - www.emorze.pl Władysławowo - www.emorze.pl Jastrzębia Góra - www.emorze.pl Jastrzębia Góra - www.emorze.pl Karwia - www.emorze.pl Karwia - www.emorze.pl Dębki - www.emorze.pl Dębki - www.emorze.pl Gdańsk - www.emorze.pl Gdańsk - www.emorze.pl Sopot - www.emorze.pl Sopot - www.emorze.pl Mielno - www.emorze.pl Mielno - www.emorze.pl Kołobrzeg - www.emorze.pl Kołobrzeg - www.emorze.pl Rewal - www.emorze.pl Rewal - www.emorze.pl

Dziś jest

Dziwnów - www.emorze.pl Dziwnów - www.emorze.pl Międzyzdroje - www.emorze.pl Międzyzdroje - www.emorze.pl

SZLAKI PIESZE

Przez Kołobrzeg biegną trzy szlaki turystyczne

Jeden - czerwony - to krótki odcinek na międzynarodowej trasie, od Atlantyku przez brzegi Morza Północnego, aż do polskiego Braniewa. Kolejny szlak Solny bierze swój początek przy Baszcie Prochowej, a kończy w urokliwym Czaplinku, leżącym nad jeziorem Drawsko. Trzeci szlak - zielony - przebiega w całości przez miasto.
Szlak Czerwony

Biegnie wzdłuż polskiego wybrzeża. Początek ma w lasku nadmorskim, w okolicach Szkoły Morskiej, przy ulicy Arciszewskiego. Przez ulicę Wiosenną, dochodzi do ulicy Bałtyckiej, przy której widać z daleka port rybacki Barka, a kilkaset metrów dalej, port spółdzielni rybackiej Bałtyk. Tu również mieści się Zarząd Portu. Dosłownie o krok od portu, znajduje się hotel Bałtyk, z własnym, krytym basenem kąpielowym, fitness clubem i ośrodkiem jazdy konnej. Po drodze, w kierunku miasta, mijamy po lewej stronie przystań jachtową ZHP. Latem jest tu także pole namiotowe. Warto przy okazji zobaczyć zabytkową fortyfikację- redutę Solną Dalej mijamy przejazd kolejowy i skręcając w lewo, wychodzimy na ulicę Solną. Po kilkuset metrach, dochodzimy do ulicy Warzelniczej, która prowadzi do portu jachtowego. W zabytkowym forcie mieści się stylowa tawerna, a w basenie portowym, obok wielu jachtów, stoi okręt Marynarki Wojennej- obiekt muzealny. Po obejrzeniu portu należy wrócić na ulicę Solną. Zaraz za rzeką, po lewej stronie, trzeba zejść po schodach, aby dostać się do źródełka solanki. Kiedyś otrzymywano z niej sól, dzisiaj jest bogactwem lecznictwa uzdrowiskowego. Stoi tu rekonstrukcja warzelni soli. Powoli zbliżamy się do dzielnicy uzdrowiskowej. Skręcając w ulicę Spacerową, dochodzimy do portu. Do dyspozycji jest tu kilka statków spacerowych, pełnomorski jacht i wodolot Delfin Na forcie Ujście stoi latarnia, z której można podziwiać morze i portową dzielnicę. Dalsza trasa biegnie wzdłuż parku zdrojowego. Po lewej stronie mijamy pomnik Zaślubin Polski z Morzem, potem molo spacerowe i sanatorium Bałtyk. Szlak nadal prowadzi w pobliżu morza. Na końcu parku znajduje się ośrodek wypoczynkowy Węgiel Brunatny. Z letnim basenem kąpielowym i kawiarnią. Przy Szańcu Kamiennym schodzimy na plażę i spacerkiem zmierzamy do Podczela. Stamtąd, do Ustronia Morskiego, który leży na trasie szlaku, można dojechać autobusem.

Szlak Solny

Trasa tego szlaku, również koloru czerwonego, biegnie od Baszty Prochowej , siedziby miejscowego PTKK, do Czaplinka, leżącego na południu byłego województwa koszalińskiego. Nawiązuje do historycznego traktu handlowego, którym kupieckie karawany przewoziły z Kołobrzegu do Wielkopolski i dalej, sól pochodzącą z produkcji kołobrzeskich warzelni. Miejski odcinek szlaku jest krótki. Zaczyna się przy Baszcie Prochowej i prowadzi ulicami Dubois, Słowińców i Koszalińską. Po przejściu około 800 metrów, skręca w prawo, gdzie polnymi drogami dochodzi do Budzistowa. Już z daleka widoczny jest "Zajazd Kasztelański", czyli hotel i restauracja z oryginalnym wystrojem, zbudowany w latach siedemdziesiątych. Wspinając się na niewielkie wzniesienie, przechodzimy obok pałacu z 1910 roku. W pobliżu, najstarszy zabytek sakralny na Pomorzu, kościółek św. Jana Chrzciciela, z początku XIII wieku. Wieś Budzistowo przed wojną nazywała się Altstadt, czyli Stare Miasto. To właśnie w tym miejscu, przed tysiącem lat, znajdował się słowiański gród- Kołobrzeg. Szlak Solny biegnie dalej. Nie zapomnijmy obserwować znaków, które wymalowane są na drzewach. One wskażą nam dokładnie dalszą drogę.

Szlak im. Jana Frankowskiego

Jest to najkrótszy szlak w były województwie koszalińskim, bo wynosi zaledwie 6 km. Poświęcony jest zmarłemu w 1972 roku, wielkiemu miłośnikowi Kołobrzegu, bibliotekarzowi, autorowi pierwszego przewodnika po mieście, a także inicjatorowi powołania w Kołobrzegu muzeum - Janowi Frankowskiemu. Prowadzi ścieżkami i ulicami, którymi przed laty spacerował pan Jan, zwany przez kołobrzeżan "Dziadkiem". Szlak, oznakowany kolorem zielonym, zaczyna się przy forcie Ujście, na którym stoi latarnia Morska. Prowadzi dalej na południe, przechodzi obok przystani statków pasażerskich, budynku Kapitanatu Portu i wychodzi przez ulice Towarową i Spacerową do pięknego parku. Mijając kolejowe przejście, skręcamy w prawo, w ul. Solną. Przed mostem na Parsęcie, schodzimy w lewo, na Bulwar im. Marynarzy Okrętów Pogranicza. Po lewej stronie mijamy gmach Biblioteki Publicznej, Jan Frankowski pracował oraz cmentarz jeńców francuskich. Po przejściu skrzyżowania idziemy dalej ulicą Rzeczną i skręcamy przy Muzeum Oręża Polskiego w ul. E.Gierczak. Zwiedzamy muzeum i zabytkową kamieniczkę mieszczańską z XV wieku. Stąd już niedaleko do ratusza. Szlak dalej prowadzi przez Nową Bramę, ulicami Kamienną, Bogusława X i Krzywoustego, w kierunku Białogardu. Zielony szlak łączy się tam ze szlakiem Solnym i biegnie razem aż do Budzistowa. Kończy się przy zabytkowym kościółku z XIII wieku.

WYCIECZKI MORSKIE

Z Kołobrzegu można popłynąć statkiem wycieczkowym "Jantar" na duńską wyspę Bornholm, zwaną "Capri Północy". Wyspa słynie z wędzarniśledzi, ścieżek rowerowych, wspaniałej drobnopiaszczystej plaży na południowym brzegu a także pola golfowego. Statek pływa codziennie w okresie od 01.05 do 30.09. Rejs trwa 4,5h. Więcej informacji pod adresem Kołobrzeska Żegluga Pasażerska

Na Bornholm mozna popłynąć także statkiem LADY ASSA, na którego pokaładzie znajdują bary, restauracja a także dyskoteka. Statek kursuje w każdy czwartek i piątek i rejs trwa 3,5 h. Statek pływa w okresie 05.07-31.08. Informacja Żegluga Gdańska

Dla turystów przygotowano także morskie wyprawy wędkarskie statkami: WIKING, MONIKA III, SANTA MARIA.

Hotele w Kołobrzegu
Kwatery w Kołobrzegu

Chcesz uzyskać zniżki na noclegi, do pubów, do restauracji, na imprezy?
Dowiedz się więcej - zapisz się do naszego biuletynu!
Sprawdź pogodę na całym polskim wybrzeżu - od Międzyzdrojów, przez Kołobrzeg, aż po Krynicę!

Wiatr: km/h
Chciał(a)byś się dowiedzieć "gdzie-co" jest? Nie możesz gdzieś trafić? Skorzystaj z interaktywnej mapy na naszych stronach.